Okres w jakim był produkowany: lata 30 XX wieku
Kraj pochodzenia: Niemcy
Typ/rodzaj: Ostatni model Opla wprowadzony do sprzedaży przed II wojną światową. Ten średniej klasy samochód osobowy użytkowała ludność cywilna i Wehrmacht. Po wojnie używany jako samochód osobowy przez instytucje i osoby prywatne. Opel Kapitän budowany był w kilku wersjach nadwozia, czterodrzwiowy sedan, oraz dwudrzwiowe coupe i cabrio. Fabryki Opla min. w Rüsselsheim i Brandenburgu opuściło łącznie ponad 25,000 Kapitänów. Jak rzadko spotykane są kabriolety dwumiejscowe może świadczyć fakt, że zostało zbudowanych zaledwie 248 sztuk dla Opla, przed konstruktorów niezależnych – Gläser z Drezna i Hebmüller z Wülfrath w Wuppertalu. Opel Kapitän napędzał 2,5 litrowy, sześciocylindrowy rzędowy silnik, stosowany wcześniej w modelach Super Six. Po wojnie Kapitän pojazd badany był przez sowieckich inżynierów i w znacznym sposób przyczynił się do powstania samochodu GAZ M-20 Pobieda, w Polsce znanego jako Warszawa M20.